Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 19 maj 2014

Äntligen!

Idag kom äntligen telefonsamtalet som jag väntat på!
Var på en 1:a intervju 8/5 hos rekryteringsfirman och nu är jag 1 av 3 som är kallade vidare. 
Så jäkla spännande det ska bli nästa vecka :))



Hovslagaren var hos mig imorse och ringde sedan och sa att Bonzo ser jätte fin ut i hovarna och var inte öm i sulan och inga tecken på att han skulle haft en känning av fång. Nu har han både ringskor och sulor fram och nu ska jag sätta igång honom igen och känna hur han känns.

Packade in Aktion i trailern och körde  hem till Ullis för en uteritt med henne och Maggie.
Hmmm, alltså Maggie är ju inte världens säkraste uteritt häst och blir rädd för osynliga saker hela tiden och Aktion, tja vad ska man säga, ju mer Maggie tramsade sig ju mer ängslig blev han och ville knappt gå fram till slut.
Eftersom han har stått på bakbenen en gång vid uteritt och nästan gått över så vågar inte jag iheller att vara för tuff mot honom i dom lägena. Till slut fick vi förbi honom "för något osynligt väldigt skrämmande som Maggie hade berättat" och i slutet av ritten kunde han äntligen släppa ner ryggen och inte takta i gången mer.
Vi får nog rida ut minst 1 gång i veckan nu när vädret är bättre så att han vänjer sig.
Det jag trodde han skulle få hjärtsnörp över var skuttande kor i hagen men det bekymrade inte honom så mycket.
Var trots allt en jätte mysig runda som nästan tog 1,5 timme där vi hann tjattra mycket då vi till 90% skrittade, tack Ullis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar