Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 2 maj 2014

Ledig dag = stressig dag!

Varför är det så att när man är ledig så far man runt som en skållad råtta???

Direkt på morgonen for jag ner till Ystad för att fixa nya torkarblad till Toyotan. Sedan vidare till Statiol för att tvätta bilen.
Ut igen och vidare till Rusta för att köpa pläd och underlägg till utemöblemanget och fyndade samtidigt ett par gulliga stövlar för 79 kr (har ju varit sol så länge nu så jag är helt övertygad om att det snart kommer en regnperiod)

Hemåt igen och in i Tomelilla för att hämta 11 spånbalar. PUH!
Efter denna framfart på 2 timmar damp jag ner i frisörstolen hos Jenny kl. 11.00 och undrade stilla om det inte hade varit lugnare att vara på jobbet.
Hann få i mig lunch innan det var dags att hämta Carl Philip på skolan.

Vi hann med en gofika hemma innan det skulle planeras och packas inför morgondagens tävling med båda hästarna. Allt skulle ju med i dubbel uppsättning så det tog sin lilla tid.
Min son som är en livsnjutare parkerade sig utanför sadelkammaren och njöt istället
Sedan skulle 2 hästar badas & knoppas och när mannen kom hem 18.00 var jag precis färdig med allt.

Grillning på menyn och tidigt i säng för att vara så laddad som möjligt imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar