Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 3 maj 2014

Tävling i Ringsjön med båda grabbarna grus!

Nästan alla Aktions knoppar var kvar på morgonen men däremot alla Bonzos hade gått upp så det var bara att knoppa om igen. Medans jag knoppade Bonzo sprang nog Aktion till Ringsjön och tillbaka igen i sin box. Han har lite ADHD den hästen, hahaha!

Vi kom iväg i tid och det var ganska skönt att ha kameran i bilen så att jag kunde se vad grabbarna hade för sig i trailern. Aktion vill gärna ha Bonzos uppmärksamhet hela tiden och Bonzo tycker nog mest han är ganska jobbig.
Aktion skulle först gå 2 klasser på morgonen i avd B och vi skulle även premiär hoppa 1 meter tillsammans.
Han var seg som ett långt tuggummi på framridningen men eftersom underlaget var ganska tungt så tror jag mest det berodde på det.
Vår 1:a klass är den bästa vi någonsin gjort tillsammans och jag red en jämn och fin galopp banan igenom och gick i mål felfritt.
2:a klassen hade vi lite undertempo ibland men jag är väldigt nöjd med våra linjer där det flöt väldigt bra (jisses som han hoppar när jag låter honom galoppera fram). Fick dock 1 tidsfel i denna klassen vilket nästan var väntat, hahaha!

Sedan hann jag få i mig lunch då det var en 110 unghästklass imellan innan Bonzo skulle gå. Piloten var nu ganska trött och försökte pigga på med en energi dryck som hjälpte föga....Nåja, det var bara att bita ihop och göra det bästa av det. Stackars Bonzo som hade stått i trailern ca 4 timmar kändes fin när jag hade värmt upp honom. Sparade sprången på framhoppningen eftersom underlaget var sisådär och tog bara räcket ett par ggr.
Eftersom jag studerat ett par från banan och såg att dom red som om det vore sista tävlingen på omhoppningen så visste jag att placering var svårt att ta idag. Planen var att gå in och göra en bra grund och omhoppning i tempo och anridningar.
Åh jisses så bra det gick! Bonzo var så fin och jag har nog aldrig ridit så bra grund och omhoppning på honom. Hade ett jämt och fint tempo i grunden och kom perfekt på alla hinder. Ökade upp galoppen lite i omhoppning och snävade till vägarna.
Fick t.om. in ett räcke snett perfekt i omhoppningen!
Precis som jag trodde så låg jag 2,16 sekunder efter den sist placerade men idag var det verkligen inte rosetten som gjorde mig glad utan att jag red bra och att mina grabbar skötte sig så fint både på banan och i trailern samt att piloten orkade med att både psykiskt och fysiskt gå in på banan 3 ggr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar