Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 12 maj 2014

Swisch så var helgen förbi!

Varför kan inte helgerna alltid vara typ 4 dagar istället för 2?? Jag får alltid känslan på söndagen att jag inte hunnit med hälften av det jag ville.

I lördags åkte jag iväg direkt på morgonen med båda hästarna till Ulrikas ridhus. Red ett markarbetes pass på Aktion först och han var riktigt fin i slutet.
Bonzo hade jag longerat kort på fredags kvällen och såg att han inte gick ok med frambenen. Han vill inte riktigt ta för sig och går nästan som en ballerina dansös?? Ulrika såg direkt redan i skritten att han inte är ok fram. Jag tror han har ont i hovarna igen eftersom det varit så hårt i marken och det räcker inte med ringskor utan han behöver sulor fram igen. Får bli vila, snack med veterinären och hästbyte till tävlingen i helgen! Tack gode gud att man har 2 hästar!!

Åkte sedan iväg med sonen och mannen till sonens ridskola där han red den största ponnyn (maxad D-ponny) som om han aldrig gjort annat.
Shit vad han har blivit duktig och vilken fin sits han har, man kan inte bli annat än stolt som mamma!
Sedan var det bara hem och fixa och dona då vi skulle ha middagsgäster på kvällen
 Knut våran "partykatt"
Min älskade man och jag innan gästerna kom!
 
Igår körde jag upp och hämtade Ylva och sedan begav vi oss till tjejerna på betet då Kalle hade sett att Corsa hade sår på bakbenen och ville att vi skulle gå igenom dom. Såren var bara ytliga och antagligen har hon gått igenom grenar någonstans (varför man nu gör det när man har hur mycket öppen yta som helst att vara på...) Humlan och Corsa var otroligt kelna och tyckte nog det var kul att vi kom och hälsade på.
 Humlan
 The Girls
Corsa
 
Tja, och  nu är det måndag igen! Hoppas på ett spännande telefonsamtal i veckan och har sedan fullt upp på jobbet med ett flyttprojekt där jag är delprojektägare så veckan lär nog gå snabbt. Hoppas bara det slutar regna då Aktion ska tävla på gräs på lördag och jag tror inte han är optimal om underlaget är halt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar