Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 13 april 2013

Tävling byttes mot stora rengörar dagen!

Idag skulle jag ientligen tävlat i Eslöv. 1:a hopptävlingen i år och utomhus!
Igår var vädret sådär i Skåneland och den råa kylan har inte riktigt släppt greppet om oss så jag bestämde mig redan igår kväll för att inte åka.
Hade överläggning med min tränare och vi bestämde att jag ska starta på Henriksdals tävlingar istället (som alltid har varit min dröm sedan dom startade dessa tävlingar).


Otroligt fina banor och väldigt fint hindermaterial.

Det tar mig endast ca 15 minuter att köra ner dit så planen är att starta 1 klass den 1 maj och 1 klass den 5 maj.
Sedan helgen efter när deras springtour 2 går ska jag även där starta 2 klasser med ngn. dags mellanrum.

Så idag har jag varit som en duracell kanin härhemma och började med att
  • PW i 6 km.
  • Gjorde sedan 4 luncher som jag frös in.
  • Städade sedan hela sadelkammaren och insåg att täcken, grimskaft och grimmor lider jag ingen brist på direkt.
Sedan kom mina föräldrar förbi och skulle kolla underverket dvs. Corsa. Fick en liten stund med go fika och kaffesnack innan dom for vidare igen, trevligt!

  • Tvättade och rengjorde sedan trailern inuti

Efter den var ren och fin (kändes så himla skönt att se allt det vita igen) red jag ut på en överpigg häst som hittade spöken i varenda hörna....

Hedvig/Corsa har varit ute lite längre idag både på förmiddagen och eftermiddagen. Dock är ju underlaget inte så att man hurrar direkt men snart vänder det förhoppningsvis.
När det gäller Corsa´s färg så är det kanske svårt att se på foto men jag tror hon blir SKIMMEL :)))
Syns lite runt ögonen, mulen och på bakbenen!
Då kommer jag alltså ha en fux, en brun och en skimmel! Perfekt med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar