Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 10 april 2013

Fantastiska tränare och häst!

Jobbade hemma idag vilket var ganska skönt då vi suttit i möte hela dagen igår i Danmark och jag kom inte hem förrän sent på kvällen. Var uppe redan vid 6-tiden och gick igenom alla mail för att sedan kunna tillbringa 1 timme i stallet.

Lät Hedvig/Corsa vara ute lite längre på morgonen och släppte även ut Bonzo och Ciclonica en stund för att sedan ta in alla igen vid 09.00 då hovslagaren kom.
Ciclonica var jätteduktig idag och förra gången var hon lite svullen i kotan och stel i det bakbenet som hon skadade för en tid sedan men där var inga sådana tendenser alls idag. Hon har även fällt nästan hela sin vinterpäls och vuxit mer i sin kropp så hon ser mer ut som en "hel" häst nu :)
Även Hedvig fick sina hovar putsade och fina vilket verkligen var behövligt. Vi kunde inte ta henne förra gången då hon blev otroligt ömfotad förrförra gången vi raspade henne så vi beslöt då att låta henne vara tills hon fölat.

På kvällen var det dags för hoppträning "veckans höjdpunkt"


Förra veckans träning var väl inte en av mina bästa precis då jag var trött efter att fått föl på natten & hade en brinnande huvudvärk. Med handen på hjärtat skulle jag nog gjort bäst att stanna hemma då!

Kvällens träning gick ut på kontroll!!! Mkt. med att hoppa ett hinder, lägga en volt och hoppa över ett kavalettihinder och sedan hoppa nästa hinder. Perfekt övning för mig och Bonzo då jag får igenom honom på ett perfekt sätt när vi gör så mkt. kontroll övningar. Avslutade med att hoppa en bana och den gamla känslan fanns där igen och jag var lycklig så det sprattlade i hela kroppen.

Kan bara säga "Fantastisk tränare & fantastisk häst blir en oslagbar kombination"


2 kommentarer: