Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 3 april 2013

Corsa är född!

Igår kväll sa jag till Matilda att inatt tänker jag inte ha på tv´n för jag tror inte hon fölar, men jag sover i soffan ifall jag skulle höra något.

Vaknar med ett ryck 03.00 och sätter på tv´n

Ser Hedvig stå och klia rumpan mot väggen och pustar ut! Helt plötsligt dyker där upp ett litet huvud med väldigt mkt. vitt i huvudet på skärmen och jag inser att Hedvig har fölat!!!!

Fick upp båda barnen med ett ryck och kastade oss ut till stallet.

Och där stod hon och gnäggade och var hur gullig som helst.

Allt hade gått som ett klockverk och jag sände en stor tacksamhetstanke till Hedvig som är en sådan ypperlig fölmamma.

Det blev alltså ingen hingst utan ett sto meeen även om hon är brun just nu så finns där vissa tecken att hon kanske blir skimmel. Men å andra sidan har hon sådan fin teckning i huvudet så det gör absolut ingenting om hon förblir brun :)

Visst e jag söt som socker!!
Vaffå e de så svårt att komma upp??

Fast inte blir det lättare när benen korsar varandra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar