Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 22 april 2013

Ciclonica gästbloggar

Tjabba Ciclonica här,
Att jag kom till världen är ju ganska fantastiskt (tycker jag själv iaf)!
Matte bestämde sig sommaren 2010 när hennes båda döttrar slutade rida för att skaffa ett avelssto.
Noll kunskap om denna världen satte hon sig ner och plöjde igenom annonser på Hästnet och fann min mamma Hedvig. Ni som känner min matte är ju kanske inte förvånade att hon och husse satt i bilen med trailer ett par dagar senare mot Linköping och hämtade mamma.
Hingstvalet var ju oxå ganska intressant då matte helst ville ha Cortus eftersom kungen i stallet (dvs. Bonzo) är efter just Cortus. Men han betäckte inte då så då konsulterade hon med sin kära vän Ylva och hennes dotter. Ylva tyckte Hip Hop och Lina tyckte Cyklon. Det blev Cyklon (som har Cortus i sig) vilket visade sig vara ett perfekt val (tycker jag iaf)
Jag kom till världen 11 juli 2011 och var självfallet världens sötaste.
Tyvärr blev jag dålig och hängig när jag var 5 dgr gammal men matte var redig och förstod allvaret direkt och lastade mig och mamma Hedvig och körde till Helsingborgs djursjukhus.
Där fick vi stå i 1 vecka isolerade och all personal blev dödskära i mig och tyckte jag var världens snällaste trots alla nålar och stick som dom fick ge mig.
Efter detta har jag hållt mig frisk och glad och älskar livet.

MEN det är en sak som jag inte förstår riktigt och det är den där nya lilla varelsen som tillkommit en natt för 3 veckor sedan. Varför får hon all uppmärksamhet och varför får inte jag heta lillan längre???

Jag tycker inte själv att jag är stor ännu (bara 165cm) men matte påpekar detta varje dag så jag har resignerat och börja skärpa mig och bete mig liiiite vuxnare och den där lilla som nu blir kallad lillan är ganska söt och kan nog bli en ganska bra buskompis när hon vuxit till sig lite :))

Kramar från Ciclonica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar