Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 20 april 2013

Dressyrboost är väldigt, väldigt trevligt!

Giljotinen på VV var på gott humör idag och jag hade gått ner 1 kg :))
Har exakt 33 dagar på mig innan Turkiet resan att gå ner 2 kg till så det ska väl inte vara några problem ;)

Åkte sedan upp till Svabesholm för dressyrboost!
För att nämna dom andra deltagarnas omdöme om Bonzo "förvandlingens mästare" så kan jag nog inte annat än hålla med...
Skittråkig i början!!! Lång och öppen och inte alls med på noterna! Efter vissa böj övningar och övergångar "En dröm att sitta på" Både jag och Mimmi pustade ut när han kom som han skulle i formen och kunde fokusera på detaljer. Bonzo blir gärna lite "för" låg och behöver komma upp ett snäpp i nacken och det tränade vi mkt. på idag. Mimmis träningar ger mig så oerhört mkt. och varje gång åker jag hem med en ny "aha" upplevelse. Bonzo hade dagen i ära fått en fin knopp i pannan :)
Eftersom jag var sist ut var det dags för lunch efter min ridning och filmvisning av allas ritter med kommentarer och tips. Väldigt god lunch och många goa skratt och bra kommentarer! Herregud så trevligt man kan ha en vanlig lördag!

Bonzo och jag på TV
Sedan skulle alla andra rida en andra gång och finslipa lite det som inte hade varit bra i 1:a passet. Jag hade dock bestämt mig redan innan för att bara rida 1 pass idag men kommer helt klart rida 2 pass på nästa omgång!
Chili och Ylva var nog inte riktigt överens om att rida 2 omgångar
Men med lite övertalning var han med på noterna igen och dom fick en bra 2:a omgång!
Ikväll ska grillen invigas för årets säsong och skribenten kommer nog somna tidigt....

1 kommentar:

  1. Alltid kul med boost=) Man lär en hel del på att filma och lyssna med;)

    Härlig blogg!

    Marika

    SvaraRadera