Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 1 maj 2012

Bonzo levererar gång på gång!

Inte va man glad när klockan ringde imorse men efter att gett hästarna frukost och fått mig en dusch var livet lättare.

Mötte upp Katta vid Bil Bengtsson i Sjöbo och sedan körde vi i karavan till Skromberga (ca 1,5 timmes bilfärd). Kom att tänka på i bilen att idag var jag inte ett dugg nervös inför tävlingen.

Solen sken men det blåste ganska mkt. och eftersom tävlingen var på grus kändes det som om man hade grus överallt. Red fram ganska länge på en ngt. kaotisk framridning där det var både framridning och framhoppning i ett och ca 20 ekipage....

Kom in på banan och det första Bonzo gör är att slänga sig från ett hinder som jag lugnt tänkte galoppera runt??? Jäkla buse!!
Tog ett jätteskutt över hinder nr 2 så mitt ena tygeltag löste ut och hinder nr 3 som var en oxer kom ganska snabbt så det var bara att försöka samla ihop tyglarna och komma ner i sadeln.
Blev en rosett även idag och jag är nöjd med min prestation utom galoppen som kunde varit lite bättre.
Nu har jag precis som min tränare Ulrika och jag lade upp planen gjort 2 starter i 0.90 och tyckt att höjden är lekande lätt så nästa tävling går vi upp 1 klass.

Filmen
http://www.youtube.com/watch?v=Hdn1ezxEZIU&feature=youtu.be


Den största glädjen idag hade nog Katta som tog sin första rosett med Celeste i 1 meters klassen. Stort grattis återigen Katta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar