Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 18 maj 2012

Tysklandsresa och nytt bett

I onsdags gick hoppträningen bra. Fick in min svåra sväng dvs. kort ur kortsidan mot oxer och direkt efter v-sväng mot höger mot nästa oxer. Satt som ett smäck men däremot var mina händer lite yvigare när vi red längre anridningar, hmmm.

Har kännt ganska länge att jag inte får igenom Bonzo på mitt pelhambett innan vi ska hoppa och när mina händer hade lite damp anfall i onsdags var han märkbart störd av det. Snällare bett är mitt beslut och mer ben och ridning. Så jag har lånat hem ett sprenger bett med liiiite hävstång men utan kedja och 3-delat och ska provrida det imorgon på hinder innan tävlingen på söndag


Igår tillbringade vi hela dagen i bil kändes det som men hade en mkt. trevlig dag tillsammans med mina föräldrar. Körde 06.00 mot Bordershop och inhandling av vätska till stundande student och sommarsemester. Självfallet var vi även på våran favoritrestaurang i Burg och åt wienerschnitzel med färska sparris, mmmmmm! Kom hem 20.00 och var ganska möra då men nöjda och tackar mamma och pappa för en mysig dag.

Min sprallige son (som min man av ngn. konstig anledning tycker är väldigt lik sin mamma & morfar i beteendet...)

Mina föräldrar & Kalle & jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar