Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 6 maj 2012

Stallet är väldigt tomt just nu!

Idag  började jag dagen med att rida ut en skön tur för att sedan åka in med Matilda till Malmö och Entré och försöka hitta en studentklänning.
Hur svårt kan det vara????
Jag är verkligen ingen människa som gillar att springa i femtioelva affärer och prova diverse klänningar. Till slut hittade vi (eller jag) rätt klänning och när Matilda sa att "this is the one" pustade mamma ut och styrde bilen hem igen till landet och lugnet!

När det gäller hästarna så har våran lilla Ciclonica har gått över en vecka från att vara ganska cool till myror i hela kroppen häst! Hade turen igår att få tips om en gård i Lövestad By som oxå har 1-årigt sto som behövde sällskap så snabbt och lätt bestämde vi att dom får gå tillsammans över sommaren och leka av sig. Hade redan ringt bästade kompisen Ylva som är så duktig med hästar för hjälp med lastningen då jag insåg att detta nog kunde bli ett problem. Hmm, ja först lastade vi Bonzo och sedan höll vi på med Ciclonica i en timma med både stegringar och hon gick även över en gång (mkt. obehagligt). Dock cool lugn i ögonen hela tiden men var nog lite paff över situationen och som Ylva sa att hon har nog tagit över lite här hemma så jag måste bli lite tuffare på ett samtidigt lugnt sätt.

Stod lugnt i trailern hela färden till Heinge (ca 15 minuter) och faktiskt backade ut lugnt! Tyckte det var skitroligt med ny kompis som var sådär intresserad men det kommer bli jättebra! Det andra stoet är e. Ludvigs Champions och född i april och var mindre än Ciclonica så återigen undrar jag hur stor blir hon??

På väg mot hagen
På väg in i hagen

Ylva försöker komma undan innan stona möts
Fina lilla gumman!


Hejdå snuttan!


Ja jisses de va tungt att köra därifrån men snart flyttas dom ner till hagar i Lövestad By och då ser jag henne varje dag igen :))

När vi kom hem var det bara att lasta om och få Hedvig till seminstationen. Efter all uppståndelse så slängde hon sig ut från trailern när vi kom fram vilket kanske är förståeligt efter all uppståndelse men det enda jag just då kunde känna var SUCK!

Nåväl summa summarum efter denna dag är att studentklänning check, Ciclonica sommarbete check, Hedvig seminstation check å Anne soffan check!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar