Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 20 maj 2012

Fantastiska underbara häst och underbara Ylva!

Tja, med den kombon kunde det ju inte gå fel idag och det gjorde det inte iheller :)))

Redan när jag red fram till 1:a klassen kändes Bonzo skitfin med det nya bettet och var som smör i händerna. Framhoppningen sa Ylva mest "GALOPPEN" och jag fibblade mest men till slut så satt det där!  Kom på att när jag är nervös och dutti duttar med galoppen ska jag defintivt UR sadeln och stå i lite lätt fältsits för då låter jag prinsen Bonzo galoppera själv och allt löser sig.

Gjorde garanterat min bästa 0.90 runda i år och var så nöjd med både mig själv och hästen! Vädret var fantastiskt men samtidigt vet jag att Bonzo gärna taggar av lite när det blir varmt så det blev snabbt ner 400m till trailern och servera betfor/havre blandning och kall handuk på halsen. Sedan gick Ylva och jag upp till banan igen och gick 1 meters banan. Piloten hade känslan från att se dom bygga till att det här är ju lätt till att när jag gick banan att "USCH vad hinder 3 & 7 är stora oxar ur långa anridningar". Bonzo fick en snabb framridning och var jättefin även till denna klassen. Gär in och gör en kanonrunda och tar t.om. 2 hinder i omhoppningen snett varav det ena var oxer nr 7. De ni!!! Var så överlycklig så jag kunde gråta när vi gick i mål och när en pappa i publiken säger när jag går ut "det var en väldigt snygg runda" blir jag ännu gladare. Fina, fina Bonzo du är verkligen "one of a kind"  Hamnade precis utanför placering men det rent ut sagt "skiter jag i" för jag var så himla nöjd men min runda!

STORT TACK TILL YLVA FÖR ALL STÖTTNING, HJÄLP OCH TREVLIGT SÄLLSKAP IDAG OCH ALLA HJÄRTAN TILL DEN BÄSTA HÄSTEN BONZO!





1 kommentar: