Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 23 november 2011

Svår övning på träningen

Igår på träningen hade Ulrika precis tränat för Sylve dagen innan och tog med sig en del av den träningen till våran som bestod av att;

Rida på galoppbom långsida, 5 språng lite tillbaka till ett räcke och sedan 4 språng lite fram till nästa galoppbom. Bonzo var jättefin på denna övningen men sedan är han ju oxå otroligt lätt att korta och länga :)

Svårigheten efter detta var att vi efter denna övning skulle rida banhoppning och vi hade alla svårt att få till rytmen och tempot efter att ha legat i övning 1. Det finns nog inget som gör mig så arg som när jag trycker av Bonzo lite tidigt för att jag inte kan vänta eller har rätta tempot fram mot hindret.

Fick ta med mig hem att övning 1 gick lysande och på torsdag när jag tränar igen så ska minsann övning 2 även den sitta som ett smäck ;))

Satt max 10 minuter i soffan när jag kom hem för att sedan sluta dom ljusblå och sova som ett barn hela natten :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar