Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 14 november 2011

Recept på fars dags middagen

Ibland kan det bli lite tokigt och det blev det med råge igår. När jag läste receptet för den planerade hjortgrytan så ser jag att det står att köttet ska ligga i marinad i 1 dygn. Upsi daisy och mitt kött hade inte ens tinat upp då.....In med köttet i frysen igen och eftersom kantarellerna hade tinat upp fick det bli en svamppasta istället som även den är jättegod så jag bjuder på det receptet nedan.

Ikväll ska jag och sonen julpyssla och sy dekorationer på kuddar som jag inhandlade på Ikea i fredags :)) och dennas veckas träning på Bonzelonsen ser ut som följer:



Måndag: Vila
Tisdag: Hoppträning Ulrika
Onsdag: Skrittrunda
Torsdag: Hoppträning Ulrika
Fredag: Uteritt
Lördag: Tävling
Söndag: Skogsrunda i Övedskloster


Lenas svamppasta

  port.

Ingredienser

1 st 
1 st 
1 nypa(or) 
3 msk 
1 msk 
2 msk 






1 l 
1,5 dl 

Tillagning

1. Sätt igång pastakoket.

2. Fräs svampen i smör och olja tillsammans med en liten nypa timjan. När svampen blivit mjuk, tillsätt vitlök och schalottenlök och fräs tills det också är mjukt och svampen har fått lite yta.

3. Häll vinet över svampen och låt det nätt och jämnt koka in. Smaka av, antagligen behövs lite mer salt.

4. Häll persiljan över svampen och blanda väl.

5. Nu borde pastan vara klar. Blanda den med svampfräset i pannan. Lägg upp på varma tallrikar och toppa med några droppar god olivolja och massor av parmesanost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar