Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 20 november 2011

Mkt. trevlig helg med massa olika inslag!

Hmm, fredagskvällen började med att jag faktiskt gick och la mig (håll i er) 19.30!!! Fanns inte en chans att jag kunde hålla mig vaken!

Vaknade utvilad när klockan ringde 06.30 på lördagen och var laddad för tävling!!

Sötnosen Bonzo
Bonzo var otroligt igenom i hela kroppen till 1:a klassen och då får vi gärna tidsfel vilket även inträffade idag, men en otroligt välriden runda :)
Matilda tyckte dock att Bonzo var bättre på foto igår än jag så jag försökte skärpa till mig ...

2:a klassen gick bra ända tills Bonzo skyggade för ngt. på långsidan och jag hade problem att få honom till höger där nästa hinder stod. Efter en vinglig färd dit så tog vi oss över detta hinder och jag hann aldrig komma till ridning på oxern som stod kort ur kortsidan och då sa Bonzo NEJ tack! Kan låta konstigt kanske men jag uppskattar verkligen att han visar mig när jag inte rider tillräckligt bra för det är då som jag utvecklas som ryttare :)) å jisses vad jag kommer utvecklas med denna hästen! Och ett stort tack till Matilda, Emma och Jannicke som stöttade mig idag!

Framhoppning på kryss utomhus
Idag har jag och Ylva & Lina varit i Flyinge och sett lilla finalen, young rider finalen och GP. Lilla finalen vann Ciclonicas pappa Cyklon :))) My good vilka kvicka ben denna hingst har!! Ciclonica får gärna få samma kvicka ben men kanske inte riktigt lika het för min ridning....Annsie kom 6:a med Corti och jag var jättestolt!  I young rider finalen kan jag bara imponeras av dessa ungdomar som rider och vilka hästar dom har!! Och GP tja, Lina Heed du regerade idag!!

Efter en goo hjortgryta med min älskade familj landar jag nu soffan och kommer nog inte hålla dom ljusblå så länge öppna!

1 kommentar:

  1. Såg Cyklon i Grand Prixen på Strömsholm nu i höst, oerhört fin modell av häst, lätt och långbent, men han verkar inte lättriden ;-)
    Kram Vera

    SvaraRadera