Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 25 november 2011

Kanon träning :) och en tjej helg väntar!

Igår var jag ngt. stressad efter jobbet då jag skulle hämta Carl Philip och Matilda, köra hem dom och se till att dom fick mat i sig, ta in hästarna och göra allt klart i stallet. 1 timme senare köra ner barnen till Lövestad Skola där Carl Philip skulle uppträda på Krafft Galan, sedan hem och lasta hästen och köra till träning. Kan säga att jag drog en lång suck när jag satt i bilen på väg till träningen.

Sonen innan vi skulle iväg (våran lilla Casanova hade gjort ett pärlhjärta som han skulle ge en tjej i publiken, naew)
Träningen gick super idag. Jag kände att jag var nere i sadeln, hade rytmen och en enorm whoah känsla! Övning 2 idag gick som en dans och jag bara red med Bonzo och fibblade inte med händerna eller tog onödiga förhållningar Var länge sedan jag hade denna riktiga känsla och tyckte att det var så lätt så nu hoppas vi att den håller i sig (och om inte så är jag på väldigt bra väg dit)

Bloggen kommer inte bli uppdaterad under helgen för Matilda och jag ska faktiskt imorgon sätta oss på X2000 och riktningen Stockholm International Horse Show. Detta bokade vi in redan i februari och det ska bli så kul :) Jag har aldrig varit på Stockholm Int. Horse Show utan alltid åkt till Göteborg Horse Show så detta blir en trevlig förändring.
Tack vare att jag var så tidigt ute så har jag lyckats hålla kostnaden för resan nere rejält (så att det blir mer att shoppa för på mässan, hahaha). Hotellet är gratis eftersom jag tog ut en frinatt, tåg upp och flyg hem kostar för oss båda 1000 kronor så billigare än så tror jag inte vi kommer :)


Vi ska även bo på Hotel Globen så att vi har krypavstånd till tävlingen. Imorron eftermiddag när vi anländer blir det mest mässa och shopping och party på kvällen och sedan på söndag är det följande som gäller;
  • Internationell tidshoppning - Leksands Knäcke Rundan
  • Prins Carl Philips Pris - ponnyhoppning uppvärmningsklass
  • Presentation av Grand Prix-banan
  • Stockholm Grand Prix - internationell hoppning
  • Meetingpris VW
Till mässan har jag span på följande grejor

TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER OCH HA EN TREVLIG 1A ADVENT!

3 kommentarer:

  1. Du var grym på träningen igår :-)

    Ha det så himla trevligt, njut och kolla lite för min räkning också. Galet snyggt skärp, det har en grymt hög vill ha faktor.

    SvaraRadera
  2. Tack :)
    Maggie hade nog varit väldigt snygg i det gråa hv shabraket ;))

    SvaraRadera
  3. Typiskt att alla Hippsonkompisar från södern åker till Globen när inte jag gör det!!!
    Kram & ha så kul
    Vera

    SvaraRadera