Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 15 november 2011

Speedy Gonzales har vaknat!

Tja, nu är sommartröttheten över för min häst och hans underbara men ack så starka vinterkänslor har blommat upp.


Var på hoppträning ikväll och Bonzo var inte helt villig att jobba igenom sig utan låg mest framåt så fort jag knackade till honom. Ulrika tyckte jag var lite ovanför sadeln så jag fick släppa stigbyglarna för att komma ner i galoppen. Gick jättebra tills vi skulle öka upp och jag inte får tillbaka honom igen. Till slut spände vi upp pelham kedjan med 3 hål och då lyssnade han bättre. Efter att tagit serien med 3 räcken där vi skulle variera galoppsprången imellan (mkt. nyttig övning) så lättade vi 2 hål igen eftersom han blev lite för lydig efter ett tag.
Hoppade sedan mkt. slingor med ibland snäva svängar och Bonzo var jättefin dock tyckte gulle Bonzo att det blåa planket (som vi hoppat massor av ggr) stod på helt fel sida och plats av ridhuset (dock bara när vi red på det från ena sidan) Så vi fick rida på det ett par ggr till för att han skulle sluta titta på det.
Hästar är bra lustiga ibland!

Ciclonica fick även sitt hästpass igår med posten och nu är man officiellt uppfödare då ;)
http://www.blup.se/sv-SE/horses/235308-ciclonica-f-4-swb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar