Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 7 november 2011

Ännu en helg som försvunnit

Lördagens tävling gick si sådär kan man väl säga!
Bonzo har aldrig tittat på ngt. på tävling utom blomlådorna som Torns RF tvunget ska ha med på tävlingar. Jag låg helt rätt mot 1:a hindret och helt plötsligt springer Bonzo förbi. Herregud vad arg jag blev på honom. Fick väl en jäkla sprutt på honom och hoppade 1:an men gick sedan ut från banan för det humöret jag var på hade inte gynnat en bra ridning! Har nästan analyserat isönder var det var som hände och kan endast komma fram till att han såg blomlådorna som stod under hinder nr 2 som låg parallelt med 1an.
Sååå årets sista tävling blev inte årets sista tävling utan jag efteranmälde mig snabbt till Perstorp på lördag och till Malmö den 19:e. Dagen på tävling avslutas med att ÄRThjärnan till parkeringsvakt har parkerat in oss så väl att jag inte kommer därifrån utan får vänta 2 timmar till innan trailern brevid mig har kört. Om ni undrar kan jag berätta att jag även informerade honom om vad jag tyckte om hans planering...

Ingen bra start på lördagen alltså men den avslutades mkt. trevligt då jag och Matilda hade tjejkväll med Ylva som kom över. Vi njöt av både tacos, grönsaker med dipp, popcorn och vin :)

Igår körde jag upp till ridhuset direkt när Ylva kört hem på morgonen och red markarbete på Bonzo och hoppade ett lågt räcke på medellinjen för att känna på honom lite. Han var jättefin och mjuk åt både höger och vänster och hoppade kanon så lördagens missförstånd glömmer vi nu.

Bänkade mig i soffan med ett glas rödvin och popcorn och tände massor av levande ljus och skulle njuta av världscupen i hoppning. Inte blev det så mkt. njutning där inte då man fick se det värsta som nog ngn kan råka ut för när Hickstead faller ner och dör efter avslutad runda, fy vad jag grät!
Min största tankar till Erik Lamaze som förlorat en stor vän :(

Men jag blev gladare när mina älsklingar äntligen kom hem efter deras Stockholm/Umeå runda och min son rusar in i min famn och säger att detta hade han längtat efter hela veckan ;)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar