Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 8 november 2011

Seg start på veckan...

Måndagen var seeg som tuggummi och jag var jätte trött hela dagen.


När jag kom hem så klädde jag snabbt om, tog in hästarna och efter rengöring lastade jag Bonzo och körde upp till ridhuset för markarbete.
Där var det fullt av ponnier som for till höger och vänster så Bonzo var väl inte riktigt med 4 hovar i marken hela tiden. När dom var färdiga och red hem så tog Bonzo en chans och blev jätterädd när min jacka gled ner på ett hinder som jag hängt den på och for iväg som aldrig förr. Tur att man är snabb där kan jag säga annars hade jag suttit som ett frimärke i ridhusväggen.....
Tog förståeligt lite längre tid att få honom att jobba igenom idag men var fin i slutet.

Efter att gett hästarna mat hade jag läst att 2 av mina Hippson vänner hade mätt sina föl som är 1 månad äldre än Ciclonica och dom var 134 & 126 cm höga så då var jag ju tvungen och se hur stor hon e.
130 cm blev svaret ;)) Ska bli kul att jämföra när alla 3 är färdigväxta var dom hamnar!

Gick och la mig redan 21.00 och somnade som en stock så idag känner jag mig lite piggare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar