Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 15 november 2011

Ciclonica ska lära sig äta själv & 1:a julpysslet avklarat!

Igår när hästarna var intagna och ryktade tänkte jag testa att Ciclonica skulle äta ur sin egen krubba innan Hedvig fick sin mat eftersom dom inte ska gå på samma foder.
Satte på Ciclonica grimma och grimskaft och hade en skopa med hennes foder i handen. Efter lite slagsmål med Hedvig (hon är både bufflig och ganska klumpig) för att få henne att hålla avstånd och lite lirkande med Ciclonica så hamnade till slut fodret i hennes egen krubba och hon åt själv, puh! Steg 1 avklarat :)

Efter det så var det dags för lite julpyssel med barnen. Matilda sydde en hel stjärna innan hon tröttnade.....men Carl Philip och jag gav oss inte förrän båda kuddarna var klara & Carl Philip var mäkta stolt över sin egen kudde där han gjort godisfickor i figurerna..
Jag fick även i siffrorna i mina adventsljus som jag sedan ska lägga mossa runt om och silverstjärnor.
I veckan ska även en vit amaryllis inhandlas.

Duktiga Carl Philip med sin kudde
Min kudde

Mina halvfärdiga adventljus som ska vara på soffbordet

Imorse var det -2 grader (om nu ngn missat det...) så Bonzo fick på sig sitt vintertäcke för 1:a gången och Hedvig är jag väldigt kluven med om hon ska ha täcke eller inte, får väl avvakta och se om hon fryser eller ej.

Ikväll e det dags för hoppträning på världens bästa Bonzo :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar