Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 3 april 2011

Underlaget på Örestad RS var verkligen uruselt!

1:a klassen idag gick väl ok förutom att piloten och Bonzo inte riktigt var kompatibla inför hinder nr 2. Resten av banan gick ok men inte mer! Efter att ha sett inspelningen har jag mkt. att förbättra när vi får missförstånd mellan varandra och just därför är det så bra att filma in när man tävlar.

Underlaget på framhoppningen var stenhårt! Underlaget i ridhuset var antingen stenhårt eller djupt!
Inte dom bästa förutsättningarna och när jag gick banan till klass 2 kände jag som om "luften gick ur mig" och var helt slut och väldigt fundersam på underlaget! Inga bra förutsättningar för att starta direkt så jag gick och strök mig vilket jag är så glad för nu!
Flera strök sig och många höll på att gå omkull och en häst gick ut från ridhuset på 3 ben!
När jag kom hem så gick jag rakt in och la mig (händer typ aldrig att jag sover mitt på dagen) och sov 2,5 timme!
Så summa summarum från idag är:

  • Är du trött RID INTE! Blir varken bra för dig eller hästen!
  • Om underlaget är dåligt RID INTE för du kan vara den ryttaren som går ut med en häst på 3 ben och om man bara har ett guldägg (som Bonzo för mig) var rädd om den!
  • Dagens glädjeämne var dock att träffa både Annsie, Annie och Emma L :))
Mitt guldägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar