Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 13 april 2011

Höjde ribban på träning hos Annsie igår

Igår var jag och hopptränade för Annsie på Skönabäck. Det regnade ganska bra ute så vi började med att rida fram i ridhuset och sedan var det bara att plocka på sig regnjackan och  ge sig ut på utebanan där hoppövningen stod uppställd.
Hoppa serie stod som övning idag och det var längesedan Bonzo och jag gjorde det men ack så nyttigt är det.
Serien bestod av att gå in i trav på studsserie bestående av 3 hinder, sedan 2 galoppsprång mot oxer, sedan 1 galoppsprång mot räcke och till slut 1 galoppsprång räcke.
Annsie höjde efter hand och när jag gick emot sista gången låg oxern på 1.20 (fast Annsie försökte lura mig och sa att den bara låg på ca 1.10).
Underbar häst kan jag bara säga! Mäkta stolt och ganska blöt körde jag hem med ett stort leende på läpparna och imponerade stort på dottern Matilda när jag visade bilden :)


I fm väntar fika på jobbet och nu kan jag avslöja att det blir
Vit chokladmoussetårta med passionsfrukt


I eftermiddag väntar flyg till Stockholm för möte där imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar