Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 27 februari 2013

Bonzo e halt :(((

Jag hade VERKLIGEN behövt ett uppsving i humöret av olika anledningar och såg verkligen fram emot kvällens hoppträning som jag alltid vet ger mig en massa goda endorfiner.
Har inte hoppat på 4 veckor så gissade att Bonzo skulle vara ganska laddad med.

Direkt när jag travade igång i höger varvet kändes som att sitta på en trähäst. Tänkte först att han var lite stel då dom inte rör sig så mkt. i hagen och när jag red honom på fältet i måndags kändes han jättefin. Efter ett tag bad jag Ulrika kolla och när dom andra travade igång red jag fram honom i galopp för att få upp värmen i musklerna. Direkt när jag gick ner till trav och bytade varv var han halt, SUCK!

Var bara att ge upp och köra hem slokörad och hoppas att det är en lätt vrickning eller sträckning!


Ska låta honom stå fram till helgen och sedan köra ner till ridhuset och longera honom och kolla och är han fortfarande halt då får jag väl ringa veterinären.

Tävlingen på söndag och nästa helg var det bara att avanmäla sig till :(( så där sprack hela mars planeringen som var så jäkla bra planerad!

4 kommentarer:

  1. Det är tyvärr inte många planer som håller för nån av oss... nu hoppas vi att det inte är nåt allvarligt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så himla trist :-( Tävlingar kommer det fler av framöver så nu gäller det bara för Bonzo att krya på sig. Håller alla tummar och tår, kram

    SvaraRadera
  3. Så sant Ullis! Och idag gick jag in och tävlingsplanerade om och blev på bättre humör :)

    SvaraRadera