Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 16 februari 2013

Dressyrträning är så kul!

Iväg for vi tidigt imorse för dressyrträning för Mimmi på Svabesholm.

Mimmi och jag hade bestämt att jag skulle utnyttja Ylvas julklapp och få privat träning men vi hade nog missförstått varandra så jag fick träna ihop med Babro istället. Gjorde mig ingenting och jag sa att vi kanske ska spara den träningen tills jag ska debutera i LA.

Bonzo var verkligen jättefin idag och mjuk direkt från början. Jobbade mkt. på galoppen och att hålla samma galopp över diagonalen. Gick över förväntan bra!

Vi gjorde t.om. en galoppiruett idag som hade fått vilken Grand Prix häst avundsjuk som den! Mimmis kommentar var "vi skiter i dom lägre klasserna och går på Grand Prix direkt" Hahahah NOT tänkte jag!
Han kan väldigt mkt. din häst och jag tänkte jäkla Bonzo visa nu inte för mkt. för det ställer höga krav på mig direkt!
Nästa gång vi ska träna ville Mimmi testa honom så det kan hon väl få (för en väldigt dyr kostnad då)!


Det roligaste idag var att efter träningen visade Mimmi mig en film på sin mobil och min kommentar var "vilken fint ekipage, vilken häst är det du rider" Ehhh, Anne det är du & Bonzo idag! Tänkte att jag måste filma för jag har aldrig sett honom galoppera så bra! Upsidaisy kanske blir ett bra dressyrekipage av oss oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar