Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 2 februari 2013

Oh My God vilken träning!

Idag var det dags för veckans dressyrträning igen och jag gav mig iväg glad i hågen 09.00. Hemma hos oss hade det inte snöat så mkt. men ju närmare jag kom Kivik var det mer... Skulle svänga vänster direkt upp till Svabesholm när jag var i Mellby och JAG bromsade men bilen och trailern fortsatte framåt.... Missade uppfarten och fick snällt fortsätta fram till Kiviks trädgårdar och svänga in på deras parkering och vända om och lägga in 4 hjuls driften på bilen!

Träningen idag bestod av mkt. skänkelvikningar i trav och galopp och enkla byten! Bonzo var dom första 30 minuterna ok men inte helt igenom och jag kämpade och kämpade och Mimmi hon höjde rösten ett par gånger bla. i galoppen hörde jag minst 3 ggr "NER med rumpan i sadeln och följ med honom i galoppen". Jisses tänkte jag hur ska jag få igenom honom idag??? Bonzo är ju som hopphäst han är väldigt duktig på att byta galopp och när vi skulle göra skänkelvikning i galopp halvt igenom och sedan rakt fram utan att byta galopp fick jag kämpa ganska bra! Dom sista 10 minuterna var han en dröm att rida och serpentinbågarna var som att rida med på en ostmacka och bara njuta!  Gud vad dessa träningarna är jobbiga men så jkla nyttiga & roliga för min Bonzos utveckling


Skönt att han ska på equiterapi behandling på onsdag för det tar lite för lång tid för honom att värma upp just nu så ngt. är där som stör honom i högerbogen.



Nästa lektion blir om 2 veckor och då ska jag utnyttja Ylvas julklapp och rida själv och få filmat hela lektionen, blir perfekt de!!!

Ikväll väntar det just nu inbakad fläskfile i ugnen, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar