Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 17 februari 2013

Årets 1:a tävling avklarad!

Vaknade varje timme under natten och tittade på klockan så lite nervös var jag nog allt inför årets 1:a tävling som skulle bli dressyr på Gärds vid Kristianstad.

Programmet LB1 satt som ett smäck men ändå är man lite orutinerad i dressyrsammanhang och nervös att man ska få "TILT" inne på banan och rida fel.

Bonzo kändes jättefin men var ganska spänd när vi red förbi domarbordet men inte så att han slängde sig iväg iaf.

Red programmet exakt som jag och Mimmi min tränare hade kommit överens om att inte öka galoppen över diagonalen utan se till att han inte bytte galopp. Funkade jättebra tyckte jag! Den ökade traven kändes väl inte sådär jättebra och mina serpentinbågar blev inte helt perfekta men jag tänkte skit. samma bara han håller formen hela programmet. Det gjorde min gulklimp men summa summarum blev "prydlig ritt men lite mer energi behövs"
Ja det kan nog vara en rätt bedömning! När jag väl blir lite varmare i kläderna på dressyrtävlingar kommer jag våga trycka på honom bättre.
Dock trots att jag hade frågat min tränare så hade både hon och jag missat att från i år var det ändrat i TR att man måste släppa tyglen när man hälsar så där fick jag 2 minuspoäng. Nästa dressyrtävling blir om 2 veckor och då ska jag SLÄPPA tyglen vid hälsning och trycka på honom lite mer!

Procenten blev 58,448% vilket är väl helt ok för 1:a gången i LB1 programmet.

Väl hemma och mockat hela stallet rasade piloten in i huset och meddelade familjen att någon middag blev det inte gjort idag utan vi åkte hela gänget till pizzeria i Tomelilla istället och åt en fantastiskt god pizza med kyckling & curry (kan vara att den var extra god eftersom jag endast ätit en toast på hela dagen)!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar