Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 14 februari 2013

Överlycklig över lite grus!

Är man hästnörd när man blir överlycklig över att se lite grusfläckar glimta i snö/is backen och man inser att man faktiskt kan komma iväg till ridhuset.
Jo, det är man nog!
Där var inte mkt att ge på i kanterna men jag såg att skulle jag få glid på ekipaget var det bara att styra ut mot den lilla grusen som glimta fram.

Iväg kom jag och log med ett stort leende hela vägen till Ulrikas ridhus :))
Det var full aktivitet i ridhuset då både Ulrika, Isabella och Örjan red och hoppade!
Bonzo sken upp och trodde vi skulle hoppa men "HALLÅ" vi skulle ju rida markarbete tänkte jag!
Nåväl i slutet fick han hoppa ett par skutt iallafall och han hoppade som en gud självfallet ;)

Tänk va snabbt det vänder i vädret! När Ullis sms i måndags och frågade om vi var taggade inför söndagens tävling var jag allt annat än just det eftersom vi inte kommit iväg och ridningen i helgen blev utesluten. Så piloten var låååångt under isen! Och nu är vi på G igen och jag är nog tacksam att vi ska få en privat genomkörare av Mimmi på lördag för det behöver nog både jag och Bonzo! Finns vissa moment i programmet som jag vet vi har extra svårt för

  • Halterna = katastrof om han inte är helt igenom och som smör! Programmet börjar med en halt....
  • Vänd snett igenom och öka galoppen och BYTA INTE galopp! Hahaha han är ju en hopphäst eller hur!
Träna, träna, träna är det nu!

Min öroninflammation som överraskade mig i söndagsnatt överraskade mig igen och har nu försvunnit, strange??? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar