Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 11 februari 2013

Äntligen uppe på hästryggen igen!

Skulle rida Bonzo lite lagom i fredags efter hans behandling men efter 15 minuter på åkern hade han snösulor under hovarna som nog mätte 10 cm i höjd & hade trampat hålor ner till leran på våran åker. Var bara att lägga ner igen eftersom det inte blev någon ordentlig ridning ändå.
Bonzo har inte snösulor i år eftersom han har hela sulor fram och jag kan inte välja både och. Tyvärr har dom hela sulorna räfflor över strålen som nog gör att han lättare samlar på sig snökockor :(
Köra ifrån till ridhuset var inte iheller att tänka på eftersom våran backe var rena isgatan och våran bonde som sköter vägen ville inte lägga på grus eftersom dom lovar ny snö hela tiden.
Så summa summarum bara la jag ridningen på hyllan och resignerade.
Var ganska irriterad kan jag nog erkänna eftersom jag är så sugen på att komma igång nu när vi har behandlat hans ömma muskler samt att 1:a dressyrtävlingen och hopptävlingen för i år närmar sig.

Kom hem vid 17-tiden och självfallet så vräkte snön ner....MEN det positiva var (om vi nu ska hitta ngt. positivt med snö) att det var ganska ljust och faktiskt gick att rida ut på åkern eftersom det hade frusit lite i helgen.
Har nog aldrig fått in hästarna så fort och gjort iordning Bonzo för en tur. Jag tror han njöt lika mkt. att få sträcka ut sig och galoppera fort. Körde lite markarbete uppe på höjden där det var lite torrare och fick faktiskt ihop ett helt ok pass.



Fick sedan slängt i mig middagen som Matilda gjort iordning och landade på sonens innebandyträning 18.00, PUST!

Nu ska jag behandla min öroninflammation med Ipren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar