Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 6 februari 2013

Bonzo är nu redo för 2013 års tävlingar!

Tänk vilken energikick hästarna kan ge en!
Kom hem sent från Stockholm igår och var helt slut. Skulle ut och kolla Ciclonicas sår. Hon låg ner när jag kom in och fortsatte ligga ner när jag gick in till henne så det slutade med kli & puss stund! Så himla mysigt och efter det var jag mycket piggare!

Idag var det dags för Bonzos "yearly check up" med kropp och tänder! Självfallet skulle det snöa och vara snorhalt på våran väg och skänkte ett stort hjärta till min bil Bettan när hon drog upp oss för våran hala backe.

Kom lite tidigt till Camilla så Bengt började med Bonzos tänder innan istället för efteråt
Bonzo hade vassa kanter så det var verkligen tid att gå igenom tänderna. Dock kan jag förstå att han grymta ibland för vem vill få in en sådan här i munnen??


Bonzo fick mellanlanda i en box och mysa med mig lite och var lyckligt ovetande om vad som väntade honom härnäst
Han var stel i höger sida mellan bog och en liten bit upp halsen, vänster hals en bit mer upp än andra sidan och lite småkrämpor i båda baksidor. Började med akupunktur nålar i baken och stötvågsbehandling på  båda sidor av bog upp till hals. Efter detta så bändes det och töjdes och summa summarum blev Bonzo till slut som en geleklump i musklerna. Härligt att se!!!
Fick beröm för att han var så fin i kroppen och bra musklad!

Nu ska bara piloten på massage imorgon igen och sedan är vi båda "FIT FOR FIGHT" på tävlingsbanorna 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar