Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 10 januari 2013

Tråkig torsdag!!

Dagen började så bra med att min chef kom med en julklapp till mig!
Tror aldrig jag blivit så förvånad över ett paket och glad!

Lät det ligga framför näsan på mig hela dagen och sög på karamellen!
Öppnade det och fick se ett mkt. fint set med salladsbestick (precis vad jag behövde)

När jag sedan kör hem och är i Eggelstad ringer Matilda med panik i rösten och grannens jvla. hingst är lös igen och står och bråkar med Bonzo över staketet. När sedan Matilda far ut och ska ta in dom har Ciclonica så brått in så hon går omkull rejält och reser sig och står endast på 3 ben! I det läget kom jag hem och fick nog lika stor panik som Matilda. Kunde se direkt att hon skrapat upp rejält från knäet och neråt på insidan av ena bakbenet. På med rengöring direkt och förhoppningsvis är det bara uppskrapat!

Vissa människor ska inte ha hästar så är det bara! Och att man har en hingst och inte ström i staketet är ju bara för mkt. Denne hingst var lös redan när den var unghäst och fastnade i våran tråd och rev upp hela karleden. Lärde dom sig något av det (ca 4-5 år sedan) Nope tydligen inte och tyvärr finns det inget jag kan göra åt det mer än att önska att dom flyttar någon dag!

1 kommentar:

  1. Usch vad obehagligt. Men visst går det att anmäla hingstägaren? Man har hästägaransvar, precis som med hund.

    SvaraRadera