Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 4 januari 2013

Emporia, kräksjuka, hoppträning och utstädning av julen!

Duracell kaninen är igång igen och denna veckan har jag hunnit med massor :)

Hade en mysig dag med min mamma i Malmö i onsdags och fick den strålande idén att vi skulle avsluta dagen med att göra mitt premiär besök på Emporia eftersom jag ända skulle hämta upp Matilda som tillbringat Nyår i Paris på Hyllie station.
Nope sorry vänner men Emporia var inget för mig! Folk totalt överallt med skrikiga ungar och irriterade föräldrar. Sprang vilse hela tiden därinne och hittade knappt ut till min bil igen.


Matilda kom hem och hann vara hemma i ca 1 timme innan hon spydde ner hela vår ena hall.... Tackar GUD för Kalle som klarar sånt mkt. bättre än mig! Var bara att bädda ner henne på en madrass utanför badrummet så att hon hade nära till toaletten.


Igår var det dags för hoppträning igen, love love love! Stormade ganska bra och alla hästarna var ganska på tårna när det mullrade i ridhusväggen, UTOM coola Bonzo då som fullständigt struntade i det och bara var glad att han fick hoppa. Hade samma serie som förra veckan (jättebra för mig att träna 2 ggr på den) och även en serie på andra långsidan med travbom in, räcke, ett galoppsprång oxer och ett galoppsprång räcke som höjdes efterhand! Kul att få hoppa upp sig lite och Bonselonsen är såååååå fin just nu och piloten tja hon har bara bestämt sig att 2013 gäller ;)

Och idag var det dags att städa ut julen! Började morgonen med en ljuvlig uteritt i solsken och sedan var det bara att sätta igång och packa ner alla julgrejor och sedan städa hela huset efter det! Så jäkla skönt det är att sitta här i soffan nu och bara njuta av ett rent hus!

Imorgon ska lördagen börja med dressyrträning för Mimmi igen :))) ser jag verkligen fram emot!

TREVLIG HELG ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar