Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 9 januari 2013

Seg häst & ryttare!

På vägen hem idag gjorde jag slag i saken och köpte en mätsticka så att jag kan mäta hästarna rätt hemma.



Fick med mig Matilda ut och hålla Ciclonica medans jag mätte. Hmm, hon ser lika stor ut som dom andra men mätstickan visade 157 cm vilket iof inte är så litet vid 1,5 års ålder. Skönt att kunna följa hennes växtkurva nu med ordentliga grejor.

Efter det var det dags att anfalla höbalen och ja anfalla är nog rätta ordet. Min gullige man har en förmåga att när han kör in balar i nedre stallet så trycker han ihop dom ganska ordentligt oxå vilket resulterar i att man knappt får ut något om balen är inklämd mellan 2 andra.
Innan Kalle reste så var han själv igång med hör och häpna MOTORSÅGEN för att ta fram hö ur balen så att jag skulle klara mig tills imorgon. Tyvärr tog den högen slut imorse så jag hade inget val.
1 timme tog det mig för att fram hö så att jag hade tills inatt och morgonbitti


Nåja, nu var jag iaf uppvärmd och begav mig med Bonzo till ridhuset. Lastade med mig dressyrsadeln eftersom jag bestämt att jag måste rida i den mer än på dressyrträningen 1 ggr per vecka. I ridhuset var det full aktivitet med hoppande små ponnier och tömkörning så Bonzos fokus låg väl inte riktigt på mig.... Själv kände jag som om min kropp vägde 1 ton när jag skulle rida lätt. Fick tag mig själv i kragen och lägga på ett kilo ben till på Bonzo och efter 30 minuter var han som smör i händerna igen. Så fint han gick och vilka övergångar :)) Efteråt när jag skrittade av fick jag en fin komplimang av en av ponnymammorna om hur fin han var när jag fick igenom honom :)))

Rasade trött och nöjd ner i soffan vid 8 tiden med en värmd wienerkorv till middag, hahaha vilket lyxliv man har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar