Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 15 januari 2013

Hoppträning fick bli makeover på Hedvig istället!

Trodde verkligen hela dagen att jag skulle komma iväg på hoppträning ikväll men när jag körde och hämtade sonen på fritids vid 4-tiden la sig en tät dimma över vårat område och när jag sneglade på temp. mätaren i bilen visade den på -13 grader.
Behövs inte mer än så för att övertala mig att stanna hemma!

Tog in ett par frostiga hästar!
Ciclonica
Statusen på Ciclonica är mycket bättre och svullnaden på benet börjar gå ner. Vi har haft ett par intressanta kvällar när vi har sprayat hennes bakben med AloVera spray med rengöring och desinficering men även om öronen legat bakåt har hon hitintills inte försökt sparka oss. Igår kväll var hon jätteduktig och stod t.om. stilla när vi rengjorde, snälla häst!

Eftersom jag helt plötsligt ikväll inte behövde stressa iväg på träning tog jag mig tid att rykta igenom Hedvig och klippa hennes ngt. arabliknande man. Hon blev som en helt ny fuxdam och njöt varenda sekund.
Efteråt la jag örat mot magen och pratade med fölis därinne som svarade med 2 sparkar :)

En ngt. lerig Hedvig innan makeover!
Nu ska jag själv mysa ner i soffan och va ganska nöjd att jag inte sitter i ett ridhus och fryser rumpan av mig ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar