Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 20 januari 2013

Skridsko åkning äntligen!

Den här vintern har ju hitintills inte inneburit att sonen har kunnat nyttja sina skrillor. Igår däremot stod det i YA att banan i Brösarp var redo och att dom dessutom skulle ha en som slipade skridskorna för 50 kr på plats idag (himla trevligt initiativ)
När vi var klara med stallet och Kalle och jag gått våra 6 km packade vi in oss i bilen med varm choklad och korvmackor.
Kön till slipningen var lång (kolla alla skridskor som väntar på slipning)
Till slut var även Carl Philips skridskor slipade och fina och iväg for han på isen i 100 knyck!
När vi kom hem var jag inbäddad i filtar ett par timmar och kaminen eldade för fullt för att få upp värmen igen men vid halv 4 drog jag mig ut och tog in hästarna och laddade på Bonzo för en ritt på åkern. Han var verkligen skitfin och laddad!  E så mysigt när jag sitter och rider i ena ändan av åkern och Carl Philip och Kalle åker kälke i andra ändan.

Middagen ikväll kändes helrätt efter en dag med mkt. uteliv i minusgrader nämligen en mustig hjortgryta och skribenten somnar nog tidigt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar