Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 12 januari 2013

Ännu en trevlig lördag i dressyrens tecken!

T.o.m. Kalle som är ganska morgonpigg undrade imorse när min klocka ringde 07.00 varför jag skulle upp så tidigt!
Men hallå det är dressyrlördag och jag är fikamaster idag!

Satte på ugnen och gick ut och fodrade hästarna.
Värmde först baguetter i ugnen och medans dom var inne vispade jag ihop smeten till citron sockerkakan.
Baguetterna fyllde jag med parmaskinka, mozzarella och ruccolasallad.
Ylva & jag delade upp det denna gång så jag tog maten och hon kaffet men jag ser fram emot hennes bakkonster till våran tur nästa gång ;))

Bonzo såg väldigt trött ut i stallet på morgonen så jag tänkte att jag kör lite tidigare så hinner jag värma upp honom innan vi sätter igång.
Han var verkligen stel och tråkig att rida halva lektionen och tog egna kommandon hela tiden med att gå över till galopp från traven.
Våran första övning med övergångar trav/galopp i öppna var inte enkelt men blev ganska ok i slutet.
Fick mig direkt att inse att kylan är inte Bonzos grej och då tar han mkt. längre tid på sig att bli varm i musklerna. Den sista tiden av lektionen var han en dröm igen :) och jag red en extra stund när vi var klara för att känna på honom själv i lugn och ro.
Bestämde mig även för att han behöver en muskelgenomgång nu innan tävlingssäsongen börjar så jag har kontaktat Camilla som är equiterapeut och hoppas jag kan få en tid relativt snabbt.

Fikan var väldigt god och blev mkt. uppskattad :))

Nästa helg ska dom ha PAY & RIDE på Svabesholm och min tränare Mimmi är domare så nu ska jag plugga LB1 programmet. Blir perfekt så att man få feedback direkt och sedan vet vad man måste träna extra på innan tävling.
Hoppas innerligt att vädret inte bli värre än nu så man kommer iväg!

2 kommentarer:

  1. Hi HI kanske du också blir dressyrtant :) Kram Vera

    SvaraRadera
  2. Nja jag är nog snarare en mixsallad av hopp/dressyr ;)
    Men kan ju erkänna att dressyr är skitkul!

    SvaraRadera