Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 18 januari 2013

Piloten behövde oxå litta renovering inför tävlingsäsongen!

Bonzo fick tid hos Camilla equiterapeut den 6 februari och jag passade på att även beställa tid för genomgång på tänderna på honom när vi ändå var på veterinärkliniken, sedan är väl förhoppningsvis Bonzo fit for fight inför kommande tävlingssäsong (Åhhhh vad jag längtar)!

Bonzo åkte även på en minisemester denna vecka då vädret (svinkallt) och vägarna har varit sisådär.
4 dgr fick han vila fick han så när vi tog en galopprunda idag på fälten var det en enda happy happy häst under mig!

Själv så var jag på massage igår och min massör Thove är själv dressyrryttare och vet exakt vilka muskler hon ska åt och denna gång har jag nog väntat lite väl länge på att ta hand om mig själv och det var inte bra från korset och uppåt.... Aj aj många gånger men välbehövligt och om 2 veckor ska jag knådas igen!

Kände mig lite såhär när jag hasade mig ut därifrån!

Annars har veckans innehåll varit att jag skrivit på papprena att jag är fast anställd på DHL nu och det känns ju väldigt skönt i denna lågkonjuktur som vi är på väg mot!
Har även hållt fast i min plan att powerwalka 6 km varje dag som jag inte är på träning med Bonzo, vilket gett resultat!
Vägde mig på VV idag och vågen visade -2,2 kg så nu har jag bara 1,8 kg kvar på dom kg som jag gått upp i höst. Meeeen jag tror jag tar 2 kg mer så jag har lite att spela med ;)

TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar