Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 8 januari 2013

Kanon hoppträning!!!

Denna veckan har vardagsrutinerna infallit igen med pendling 14 mil om dagen som innebär att köra hemifrån 07.00 och komma hem 17.30. Klampa ut i leriga hagar där stövlarna fastnar hela tiden och man är på väg att gå vidare utan stövlar.
Kalle åkte på 1 veckas konferens oxå som innebär att jag får gå upp tidigare för att hinna med både stall och barn själv innan jobb.

Låter det som att jag tycker det är
så stämmer det fullständigt! Det var ju helt enkelt underbart att vara ledig i 2 veckor och slippa pendling och bilköer till Malmö!

Efter även 2 dagars intensiv huvudvärk var jag tveksam till att åka på hoppträningen men tänkte att antingen blir det värre eller så går det över!

Kvällens övning gick ut på att lydnad med 2 räcke i böj, 6 galoppsprång fram till 2 räcke i böj igen. Till dessa lades sedan in 2 räcken snett igenom. Bonzo var helt med på noterna och kändes skitfin. Vi var oxå ett himla kul gäng som tränade tillsammans så det blev många skratt mellan övningarna.

Som sista övning skulle jag, Lin (som red Bonzos halvsyster Bonnie Wild, kul att se hur lika dom var i huvudet)
& Viktor hoppa upp oss lite som Ulrika kallar det.
Jag var sist ut och en del fjärilar i magen var det när jag sneglade på oxern som låg på en linje ur kortsidan med räcke, 3 galoppsprång till kombination med oxer in och räcke ut.

Då säger Ulrika dom förlösande orden till mig "kom nu ihåg våran plan för 2013"
Alla fjärilar fick åka bakom och Bonzo och jag gav oss på uppgiften.
Gud så fint han hoppade hela kvällen men ännu bättre när det blir högre.
Älskar, älskar, älskar min fine häst som gör det möjligt för mig att gå vidare i hoppningen :))

Bye bye fjärilar NU KÖR VI!

Huvudvärken då?? Jodå i all glädjeyra så försvann den putsväck (endorfiner maybe)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar