Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 25 januari 2013

Fredag och minus 19 ??

Minus 19 men HALLÅ räcker det inte nu??
Kändes sådär mysigt att gå ut till hästarna när vi kollat temperaturen på väderstationen innan.
Fick dock upp värmen ganska snabbt igen i stallet.
Tyvärr har Ciclonicas ben börjat svullna upp igen och en bit av skorpan på såret har ramlat av. Får nog ringa veterinären och få råd om jag ska fortsätta vara kall eller om han behöver komma ut och titta till det, suck!

Annars har jag i veckan har jag haft ännu en kick för självförtroendet på hoppträningen i onsdags!
Vi hoppade en bl.a. en serie på långsidan bestående av 4 räcken med ett galoppsprång mellan varje.
När vi var uppe i lite över 1m tyckte Ulrika att jag kunde vara nöjd för vi hade gjort det så bra.
Hmm, nog kan jag lite till tänkte jag medans dom höjde igen!
Styrde mot igen och tog alla 4 hindren med glans. Allt satt som ett smäck med inridning, mellan hindren och ut! Så jäkla skönt det kändes och som han hoppade min lille prins!

Frågade lite försiktigt hur högt det var... Jodå första 3 räckena låg på 110 och sista på 115.
Vårat slutmål i år känns som ett bra mål!



Igår var jag på säljmöte hela dagen på vårat danmarkskontor och VV dag blev det inte iaf.
Började mötet med nybakade danska wienerbröd, smaskiga smörrebröd till lunch och kaka till eftermiddagen.
Sedan när jag kom hem hade gulliga Matilda gjort Fajitas till hela familjen så det var bara att fortsätta svullodagen för att sedan pösa ner i soffan.



Tur att man har dressyrträning på schemat imorgon & powerwalk hela helgen så att man kan bli av med lite av allt intag igår!

TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar