Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 25 januari 2013

Nytt longeringstäcke till guldklimpen!

Bonzo har ju inte hitintills varit en fan på longering och därför har jag inte longerat honom på säkert över 1 år. Dock om jag ska få ihop mitt liv med jobb och 3 hästar i framtiden att hålla igång får han nog ta sig i kragen och gilla läget!

Eftersom han dessutom är ganska frusen av sig insåg jag att longera utan täcke är inte ett alternativ och vanliga täcken är bara i vägen för alla selar. Hittade ett billigt på Börjes som självfallet var SLUT och fick svänga inom Bengts i Veberöd på vägen hem idag. Dom hade ett Horsewear till ett bra pris så jag klippte till direkt. Måste nog erkänna att när jag hade Mariss och Rocco longerade jag jättemycket och hade ett longeringstäcke från Horze. Sålde dock detta då det alltid gled på sniskan på hästarna. Det kan jag berätta att mitt Horsewear täcke inte gjorde överhuvudtaget vilket underlättade longeringen :))

Bonzo var jätteduktig ute i den djupa snön men behöver öva på att galoppera mer i sele. Traven och skritten är han dock duktig på!


2 kommentarer:

  1. Vilket fint täcke, är också jättesugen på ett walker-täcke att ha vid longering och promenader. Bra tips att veta att det ligger bra när de arbetar. Finns inget värre än täcken som far rundor.

    Har du satt pessoaselen under täcket, eller utanpå?

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. Pessoaselen är under täcket, kram

    SvaraRadera