Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 12 mars 2012

Mkt. häst denna helgen!

Började lördagsmorgonen med att köra ner till VV och väga in. Ups -1.0 kg igen! Jag hade en aning om det eftersom min rygg inte varit ok och jag har haft lite svårt att äta upp alla points varje dag när jag haft så ont. Kommer nog äta upp igen denna veckan dock då jag ska ut på resa till Stockholm imorgon och sedan vidare till Finland.

Efter det så körde jag, Ylva & Sara till Flyinge för att titta på SM omg. 1 för juniorer och young riders (hann tyvärr ej se seniorerna då det gick sent). Mkt. trevlig dag :)

Kom hem och blev serverad middag av dottern bestående av enchilladas, mkt. gott!

På söndagen var det dags för Flyinge igen denna gång med Anna-Lena för att se finalerna. Även detta var en mkt. trevlig dag med njutning av både mkt. bra ritter och mindre njutning av ganska dålig ridning. Kom hem vid 5 tiden och gjorde en god middag bestående av marinerad lax med svamp cous cous.

Mkt. hingstsnack har det naturligtvis blivit denna helgen med och dom 2 hingstar som jag hade på tapeten i fredags har nu valts bort efter lite mer research och koll på hoppfilmer på dom.
MEN jag tror faktiskt jag har lyckats hitta en 10 poängare nu.... Började efter Ylvas inrådan kolla på lite yngre hingstar och hittade

Corriendo Tau (skimmel till Matildas stora glädje)

Stammen är inte fy skam iheller

Corlensky GCornet ObolenskyClinton
Rabanna v. Closterveld
A'pershingArpeggio
Pershing
Caresse TauCamaro MCalido 1
Gold Queen
Korall TauLooping
Kornell

Corriendo Tau genomförde 70-dagars provet i Schlieckau som 4-åring, hösten 2011, med totalpoängen 8,0 i både hoppning och gångarter. Testryttarna gav honom totalt 8,5 i ridbarhet (med 9 av gångartsryttarna) och han nådde 8,5 i terrängmomentet. Corriendo Tau visade redan vid 3-årstestet sin mångsidighet och tilldelades dubbeldiplom med 51 p i hoppning (9+9 teknik, förmåga) och 48 p i gångarter. Hingsten är född och uppväxt hos Görel Nyman i Knivsta och utbildas av Jonas Johnson och Jens Fredricson på Strömsholm

Har sett en film på honom och han ser mkt. trevlig ut så nu ska jag bara höra runt lite om honom :))

2 kommentarer:

  1. Instämmer :). Mycket häst i helgen och mycket fin hingst ;)! Lycka Till!!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Fin Hingst, vilken stam. Var hittade du den???
    Anna-Lena

    SvaraRadera