Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 21 mars 2012

Back in the saddle!!

Åhhh vad jag satt på kontoret hela dagen och längtade tills jag skulle komma hem och få rida ut. Inte gjorde det sämre att vädret vände till vårlikt!

Lät Hedvig & Ciclonica stå kvar ute när jag red ut men imorron tar jag nog in dom för Hedvig stod och skrek efter Bonzo hela tiden.

Tog en skrittrunda på 30 minuter och det kändes som att sitta på en tickande bomb som hade steggång som spansk dressyrhäst. Tur är att den enda Bonzo gör är att slänga sig åt sidan när han tycker han ser ngt. läskigt. Dock spänner han upp sig innan han gör det så det är bara att hålla om ordentligt med benen så sitter man förhoppningsvis kvar....Imorron är det skritt på åkern igen men med mer inslag av skänkelvikningar och bakdelsvändningar så då har han förhoppningsvis mindre tid att bry sig om annat
Måste bara berätta en rolig grej!
Kalle har berättat att dom har ngt. sk. hälsogäng på hans jobb som nu har anmält bl.a. Kalle till ett löplopp på 1 mil.
Ehhh, min man är inte otränad direkt men har inte sprungit överhuvudtaget dom sista åren. Så nu tror han att på 1 månad ska han träna upp sig för detta lopp och gav sig ut efter maten på en runda på ca 3 km och var så stolt när han kom hem för att han hade bara gått ett par ggr.
Jag kan nästan lova att jag inte kommer missa 1 mils loppet om jag så måste ta ledigt från jobbet. Jag menar någon måste ju stå efter vägen redo med bår, vätska och medicin, hahaha!

Ska jag vara ärlig (men det berättar jag ju självfallet inte för Kalle) så tycker jag det är rätt så strongt att han inte säger nej utan istället ger sig den på att klara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar