Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 28 mars 2012

Bonzelonsen

Idag var vi på återbesök hos veterinären och Bonselonsen är friskförklarad! Markera lite lite på höger bak på hårt underlag men inte i ridhuset så Lisa trodde han fortfarande var lite sulöm på höger bak (får vi ju verkligen hoppas). Fick dock påpekande att han är litta fet. Jo det har jag oxå sett men jag vet inte vad han gör för så fort det visar sig det minsta lilla grässtrå i hagen så går han upp i vikt??



Ute har det varit full storm så jag körde i god tid till hoppträningen så att jag inte behövde köra så fort. Trodde Bonzo skulle vara helt på tårna men han antog istället en ngt. zombie stil så till slut fick jag be sonen som var med att gå ut och hämta spöet i trailern. Dom är lustiga dom där djuren för antingen blir dom jätte stirriga av blåsten eller så blir dom helt slut i hjärnan.

Jag hoppade endast ett par språng idag eftersom han inte varit igång så länge och det var;

  • Bom på böjt spår med 2 galoppsprång till räcke. Detta hoppade vi lågt från varje håll och höjde sedan och hoppade det från båda hållen igen.
  • Sedan avslutade jag med att hoppa ett kryss och räcke med vattenmatta på en 8:a en gång
Han var så himla fin idag och jag njöt av varenda språng. Såååå roligt att vara igång igen!

Hästar är verkligen rena medicinen när man känner sig lite nere vilket jag gör av andra anledningar som jag tyvärr inte kan skriva om riktigt ännu

1 kommentar:

  1. De är den bästa medicinen mot ALLT. Härligt att din fina häst är fräsch igen. Kram Vera

    SvaraRadera