Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 21 mars 2012

Idag ska jag RIDA igen!

Igår kväll var vi alltså hos PG hovslagare som håller till på Löberöds kliniken varje tisdag i samarbete med veterinärerna där.
Var där 16.45 och åkte hem 18.45 så det var nog den mest noggranna hovslagning jag varit med om. Det filades, prövades, klämdes och känndes och ett par olika varianter på skor testades.
Hela tiden berättade hovslagaren för mig om vad som gjorde hans val osv. Mkt. intressanta 2 timmar där jag lärt mig en hel del om skoning och olika skor på hästar.

Det slutade iallafall med att Bonzo fick sk. ringskor fram (ej Bonzos hov på bilden utan en jag hittade på nätet, skillnaden är att jag fick iborrat broddhål eftersom våran första planerade tävling går på gräs)


som fylldes upp med silikon på den fria sulan så nu är prinsen så nära ett par Niké skor med bra dämpning som en häst kan få, hahaha.
På bak fick han vanliga skor och det är tydligen väldigt ovanligt att en häst får sulor på bak.


Bonzo skötte sig exemplariskt hela tiden och innan vi satte igång med hovarna sprang jag med honom i gången så halt är han inte längre vilket innebär att idag ska vi sätta igång igen :))))
Tror jag MINST 10 ggr har sagt "idag ska jag rida igen" och klappat med händerna som ett litet barn! Gud vad jag har saknat ridningen!
Kan bli en spännande skritt tur på vägen då antingen Bonzo kommer vara sjövild efter 7 veckors vila eller cool lugn efter så lång semester.

På onsdag nästa vecka är det återbesök hos veterinären och om 7 veckor ska vi tillbaka och sko om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar