Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 30 mars 2012

Date med min älskade man i Malmö!

Kan tyvärr fortfarande inte berätta om den stora förändringen i mitt liv men denna bomb släpps nästa vecka!

Idag hade jag och min älskade man bestämt att vi skulle gå och höra på Per Holknekt i Malmö på Savoy Hotell.

Grundaren av bl.a. Odd Molly. What a guy!! Väldigt inspirerande att lyssna på och nr 1 ordspråk var "jämför dig inte med andra utan lyssna på dig själv" Det gillar jag!!!

Efter denna inspirerande stund begav vi oss till Lilla Torg för fika! Hur nice var det inte att sitta ute och fika
Vi delade faktiskt på denna delikatess för att känna oss lite nyttiga!

Efter detta for jag iväg till Sjöbo för klipptid och sedan hem och iväg på uteritt med Bonzo i halvstorm. Intressant kan jag tillägga men jag satt kvar!

Ikväll har vi avnjutit Laxlasagne ala VV och eftersom min äldsta dotter som håller till Umeå ville ha receptet kommer det här (recept för 4 personer)

200 g kallrökt lax
200 g spenat
1 gul lök
1 vitlök
8 soltorkade tomater
2 dl matlagningsgrädde
1 Fiskbuljong
Fullkorns lasagneplattor
500 g cottage cheese
1 dl ost riven max 17%

Strimla lök, vitlök och tomater. Fräs det tillsammans med spenat och lax i en gryta. Tillsätt grädde och fiskbuljong. Smaka av med salt och peppar. Varva lasagneplattor med laxfyllning och cottage cheese i en form. Strö över osten och in i ugn i 225 grader i ca 30 minuter. Servera med sallad.

TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

1 kommentar: