Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 3 december 2011

Skåne runt lördag utan start!

Tja, var ska jag börja.....

Började morgonen med att infria ett viktigt beslut!
Hela detta året har jag känt mig ngt. olustig med min kropp men inte riktigt lyckas komma ända fram till att gå ner i vikt och tjänsteresorna har bara hopat sig med sena 3-rätters middagar med vin! Inte en sådan där bra kombination för kroppen :(. På resan till Finland i veckan kände jag mig på morgonen som en "svullen julgris" och då tog jag ett beslut! Nu får det vara nog!!!!

Så imorse åkte jag till Viktväktarnas möte i Tomelilla och skrev in mig! Vågen visade lite mer än vad jag hade trott och jag vill gå ner mer än vad konsulenten tyckte men det är bättre att ha lite extra minus tycker jag! Så imorron börjar mitt nya lättare liv :))
Och ni som känner mig väl vet hur jäkla envis jag är när jag satt mig för något!



Vid elva tiden körde vi till tävling i Åstorp (Kalle körde) och jisses vad det blåste och regnade. Ingen behaglig färd dit direkt! När sedan en person kommer in till sekreteriatet och berättar att takpannorna börjat flyga av ridhuset tog jag genast beslutet att strunta i att starta så vi åt lunch och körde ner till till Ulrikas ridhus i Tomelilla istället, som Kalle sa "det var en trevlig utflykt tillsammans". Körde lite markarbete där och hoppade i en 8 tills det kändes bra! När vi ska lasta så kommer Kalle in och säger "det är inte sant, men jag har låst in bilnycklarna i bilen". Hmmm, som tur var var Ulrika hemma och var så gullig och körde mig hem för att hämta extra nycklarna, TACK ULRIKA du är dagens stjärna!


Nu väntar lövbiff och bakpotatis á la Kalle <3

1 kommentar:

  1. Vem behöver inte ta tag i vikten? Jag håller som bäst på att köra lchf (med vissa undantag för glögg). Äldsta dottern Martina har precis gått ner 16 kg med hjälp av Xtravagansa i Ystad, och snabbt gick det. Hoppas att du når din målvikt snart!
    / Catharina

    SvaraRadera