Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 14 december 2011

Inte en av mina bästa dagar!

Igår var vi i Örebro och hade informationsmöte för hela personalen där i 4 timmar för att sedan kasta oss på tåget hem och varje gång vi skulle byta tåg frös jag på perrongen så tänderna skakade, brrrr!
Landade hemma jätte sent i ett tyst hus där alla sov!

Imorse var jag närmare ett vrak kändes det som och självfallet skulle Kalle iväg till Falkenberg så jag fick gå upp extra tidigt för att hinna med både hästar och barn själv på morgonen.

Snodde runt hela förmiddagen med att hämta avtackningspresenter osv. till personal som gått i pension. Landade i filmsalen i Ystad 11.00 där vi en timme senare skulle ha samma informationsmöte för personalen i Ystad och riggade upp dator och presentation på nytt och här började min dag gå fel.....
Dom hade inget internet och en av presentationerna krävde det, så det var bara att börja ringa runt och försöka fixa ett telia stick.
Hade sedan varit duktig och tagit mig tid på morgonen och gjort kesosallad och tagit med mig tunnbröd så att jag kunde sitta i filmsalen och äta eftersom jag insåg att jag inte skulle hinna annars.
TUNNBRÖDET VAR MÖGLIGT, suck!
När jag sedan ska öppna min Cola Light för att få i mig lite energi går kapsylen isönder och burken blir omöjlig att öppna, dubbelsuck!
Fick snällt ringa min chef och be honom ta med sig en grov macka från restaurangen där alla andra satt i lugn och ro och njöt av lunchen......

På kvällen skulle jag och Ulrika kolla om Bonzo var halt då en person hade sagt det i lördags när jag tränade men själv kunde jag inte känna något och när vi longerade honom på söndagen så var det nästan obefintligt???
Han var hur fräsch som helst och visade ingenting men var förståeligt ganska pigg!!! Träningen var otroligt trixig och Bonzo skyggade för julgranen i hörnan varje gång vi skulle vända upp på ett räcke i den hörnan så att få honom runt innerskänkeln var stört omöjligt!
Då brast det för mig!
Struntade fullständigt i vad Ulrika sa och blev fruktansvärt arg (händer inte ofta när jag sitter på Bonzo) och stannade honom framför den f-b granen och kontentan av det blev att jag fick hoppa sist istället.
Hahaha Ulrika är en tuff tränare och jag skämdes som en skolflicka. Jag lugnade ner mig och när vi tog om övningen när både jag och Bonzo hade landat så då gick det jättebra och granen var ett minne blott!

Tränade inte så länge eftersom min ordinarie träning är imorgon och då jäklar ska hela övningen gå galant utan häxan surtant miner!!

Rasade ihop i sängen när jag kom hem och försöker ladda om för ett heldagsmöte imorgon.....


Sa jag förresten att jag längtar otroligt till lille julafton då min 6 dagars ledighet börjar????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar