Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 8 december 2011

Nyfriserad och kalla hästar!

Igår var det min tur att få klippning och det var verkligen välbehövligt. Som vanligt sa jag till Jonas att göra vad han ville och det blev snyggt. Dock lite mörkt så jag hade behövt slingor igen men det fanns det inte tid till :(

Kom hem och det fullkomligt ösregnade och var sådär riktigt Skåne kallt :(
Hästarna stod på parad utanför dörren och gick in i led utan att jag satte grimma på någon av dom så dom hade nog längtat länge efter att få komma in!
Bonzo är ju den ende som går med täcke och det var riktigt blött (dock bara på utsidan). Tyvärr har jag ingen el i sadelkammaren då det har blivit ngn. sne koppling någonstans så så fort vi sätter på värmefläkten där så smäller propparna så jag kan inte torka täcken för tillfället.
Men som tur var så hade jag inhandlat ett nytt vintertäcke med fast hals till Bonzo så det fick han på sig imorse. Han såg faktiskt nästan ut att njuta när jag bäddade in honom i det nya täcket ;).
Ciclonica (måste ta nya foton av henne snart för hon har vuxit mkt.) hade en upptäckarfärd imorse med att först gå ut ur stallet, sedan gå in igen och undersöka alla boxarna och sedan gå ut till dom andra igen. Hon är så härlig för hon är cool lugn hela tiden och i helgen såg jag henne trava rakt igenom den lilla sjön som bildats i hagen och brydde sig inte nämnvärt och imorse trodde jag hon skulle bli rädd för vattenslangen då vi fyllde på vatten ute, men "icke sa nicke" hon ställde sig tvärs över den istället och åt.
Känns som det kommer bli en väldigt stabil och bra häst av henne så här långt iallafall.

Mitt viktväktar program funkar bra men igår var en hungrig & frusen dag. På kvällen gjorde jag ciderkyckling med bulgur till hela familjen och den rätten var riktigt god.
Till soffan hade jag sparat points och kunde unna mig ett glas rödvin och en skål viktväktar popcorn. Guuud så gott de va!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar