Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 22 december 2011

Julbrödet bakat och idag kommer Emma hem!

Igår bakade jag Ylvas julebröd som är enkelt men väldigt väldigt gott och det bästa av allt är att det doftar ljuveligt i köket när det är i ugnen

(tyvärr åt min familj upp halva ena brödet direkt så jag får nog göra en ny omgång)

Här kommer receptet

6 dl vetemjöl
6 dl grahamsmjöl
6 dl grovt rågmjöl
6 tsk bikarbonat
1,5 msk malda brödkryddor
1 tsk salt
Blanda alla torra ingredienser

Blanda 1 l lättfil med 3 dl mörk sirap och blanda sedan samman med de torra ingredienserna
Häll upp i 2 brödformar och grädda nederst i ugnen på 150-175 grader i ca 1,5 timme
Jag lägger även lite flingsalt ovanpå

Idag är det annars fullt upp som vanligt med först jobb, sedan kolla av Bonzo.

Till kvällen ska jag boka bord på Sushinu http://www.sushinu.se/ för familjen och intaga goood sushi för att sedan hämta Emma på flygplatsen 20.10 när hon kommer hem från Umeå för jullov. Har inte träffat min äldsta dotter sedan augusti och nu kommer hon hem och stannar i 2,5 vecka :)))

1 kommentar:

  1. Lika flitig som alltid :-) Håller tummarna för att Bonzo-kollen går bra! Härligt att Emma kommer, hälsa henne så gott från oss! kram

    SvaraRadera