Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 21 december 2011

Hovslagarefel, sill och pynt!

En hel del har hänt dom sista dagarna och stressen ligger väl på topp just nu känns det som!

I måndags var hovslagaren hos mig och när jag sedan red Bonzo i ridhuset på kvällen i ridhuset markera han på vänster fram men värmde ur ganska mkt. efter lång framridning i skritt. Hmmm??? Kunde bara peka på 2 saker, antingen hovslagarefel eller så hade han lyckats sträcka sig i lervällingen i hagen. Igår kom Anki ut till mig igen och tog av skon och jodå sista sömmen längst bak på insidan hade hamnat i lamellranden vilket kan förklara hans plötsliga hälta. Låter honom vila ett par dagar nu och håller tummarna!



Pyntade även stallet färdigt igårkväll med varsitt knäckebröd till mina 4-benta älsklingar

När Kalle kom hem gjorde vi vårat bidrag till julafton som ska firas hos min äldsta bror Göran i Ljunghusen dvs. sillbordet. Det blev (dock är 2 inte riktigt klara ännu)
  • Honung/Peppar sill
  • Senap/dill sill
  • Brantevikssill
  • Ingefärasill
Sedan rasade jag ihopa i soffan.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar